رونمایی از طرح فناورانه شرکت نانو پارمین خاوران مستقر در مرکز رشد

رونمایی از طرح فناورانه شرکت نانو پارمین خاوران مستقر در مرکز رشد

در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور و در بخش رونمایی از طرح های منتخب کشور، از طرح "تولید و فرآوری آلی رس در فاز جامد از بنتونیت" متعلق به شرکت نانو پارمین خاوران مستقر در مرکز رشد با حضور رییس محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر محترم دفاع و معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی گردید.

دکتر سید امین رونقی، مدیرعامل شرکت نانو پارمین خاوران در این باره گفت: این طرح یکی از 76 طرح منتخب مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و دانشگاه های سراسر کشور، با کسب سطح آمادگی فناوری(TRL) 8 به وزارت علوم معرفی شد و جزو طرح های برگزیده توسط وزارت علوم جهت رونمایی انتخاب گردید.

 

این فناور درباره طرح ارائه شده خود نیز عنوان کرد: برای نخستین بار، شرکت نانو پارمین خاوران موفق به تولید و فرآوری نوع خاصی از آلی رُس سازگار با آمیزه های پلیمری شد. دکتر رونقی بیان کرد: در این طرح نوع خاصی از آلی رُس عرضه شده که تاکنون نمونه های داخلی و خارجی آن تولید نشده است. در واقع، نمونه های موجود در بازار سازگاری مناسبی با صنایع پلیمری و لاستیک ندارد. وی با اشاره به اینکه نمونه طراحی شده آنها بر روی لاستیک های تولیدی شرکت کویرتایر تست شده و عملکرد بسیار خوبی نشان داده است، افزود: این نوع از آلی رس، نه تنها خواص فیزیکی و مکانیکی آمیزه لاستیکی را بهبود می دهد، بلکه کاهش 50 درصدی نفوذ هوای تایر را نیز به همراه دارد.

 همچنین این فناور برتر عنوان کرد: ویژگی بارز طرح این است که از ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی به ویژه خاک رُس استفاده می شود. دکتر رونقی با بیان اینکه خراسان جنوبی با ظرفیت معادن خود در کشور شناخته شده است، گفت: در این استان بزرگترین و عظیم ترین معادن رس وجود دارد، اما این محصول به صورت خام به کشورهای شرق آسیا ارسال گردیده و پس از فراوری به کشور وارد می گردد. این در حالی است که فرآوری آلی رس منجر به ارزش افزوده 100 تا 1000 برابری می شود. لذا، فرآوری مواد معدنی برای استان و کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وی افزود: با فرآوری که ما انجام می دهیم از خام فروشی خاک رُس جلوگیری می شود و با توجه به ظرفیت و پتانسیل های خود استان این محصول تولید خواهد شد.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان "پیوند نماز ، خانه ، مدرسه و مسجد"
کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حقوقی، مالیاتی و کار
کارگاه آموزشی شناخت فرصت ها و چالش های تجاری سازی
نمایشگاه بین المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته مشهد 98