بازدید مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی از پارک علم و فناوری و مرکز رشد

بازدید مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی از پارک علم و فناوری و مرکز رشد

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی میزبان بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی به همراه نفیسه نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی بود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری به همراه مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان، به منظور هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و پارک علم و فناوری و در راستای ارتقای کسب و کارهای نو و دانش بنیان در حوزه بانوان، از مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان و همچنین از فعالیت واحدهای فعال در این مجموعه بازدید کردند.

در این بازدید، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری ضمن تشکر از مجموعه پارک علم و فناوری بیان نمودند: پارک علم و فناوری فرصت خوبی برای راه اندازی کسب و کارهای نو و دانش بنیان است که استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این مجموعه مغفول مانده است..

نخعی عنوان نمود: هدف از برگزاری این بازدید، آشنایی با این مجموعه و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و پارک علم و فناوری در راستای توسعه کمی و کیفی اشتغال بانوان می باشد.

وی افزود: آشنایی بانوان با ظرفیت ها، امکانات و حمایت های مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و انتقال اطلاعات به افراد صاحب ایده که در زمینه اشتغال و کارآفرینی فعالیت دارند، زمینه تحقق کسب و کارهای دانش بنیان را فراهم می نماید.

وی یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، شرکتهای دانش بنیان درآمدهای بسیار بالایی دارند و میتوانند در همه حوزه ها اعم از صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و... فعالیت داشته باشند.وی ضمن تاکید بر لزوم تبیین نقش پارک علم و فناوری در توسعه کسب و کارهای نو ادامه داد: مشاورین دستگاه های اجرایی می توانند در فرهنگ سازی توسعه کسب و کارهای نو و دانش بنیان در حوزه بانوان و همچنین آموزش خانواده ها برای استفاده از ظرفیت های مذکور در اشتغال فرزندان و نهایتا فرهنگ سازی این موضوع نقش داشته باشند.نخعی در پایان بر هم افزایی بین پارک علم و فناوری جهت اطلاع رسانی به جامعه هدف دستگاه های اجرایی و استفاده حداکثری بانوان از این ظرفیت برای توسعه کسب و کارهای نو تاکید کرد.در ادامه ناصری ریاست پارک علم و فناوری، ضمن تشکر از توجه حوزه بانوان به ظرفیت های پارک، افزود: هدف اصلی ما، توسعه فناوری و کسب و کار های دانش محور می باشد.وی بیان داشت: دستیابی به این هدف با تشویق، شناسایی، توانمندسازی افراد صاحب ایده و دانش آغاز و حضور در جشنواره های کشوری، ارائه مشاوره و تسهیلات به موسسات مستقر در پارک و ... نیز از دیگر اقدامات حمایتی پارک است.ناصری ادامه داد: فرهنگ سازی به ادارات و خانواده ها و معرفی افراد دارای خلاقیت به پارک، ما را در رسیدن به اهدافمان نزدیک تر می نماید.

در پایان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مشاورین دستگاه های اجرایی استان از تعدادی واحدهای فناور و دانش بنیان با سرپرستی بانوان مستقر در مرکز رشد نیز بازدید نمودند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان "پیوند نماز ، خانه ، مدرسه و مسجد"
کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حقوقی، مالیاتی و کار
کارگاه آموزشی شناخت فرصت ها و چالش های تجاری سازی
نمایشگاه بین المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته مشهد 98